Vid kontakt med supporten

INFORMATION

Innan du kontaktar oss, kolla om du kan lösa problemet via vår kunskapsbas. Kommer du inte åt din hemsida, kolla så att du kommer åt andra hemsidor innan du kontaktar oss. Om du inte använder dig av supportärende-systemet ange kundnummer så vi kan enkelt hitta dig i vårt system. Bra att ha med dig när du kontaktar oss är din IP-adress som du ska få fram här: (https://seminip.se/).

Berätta vilken tjänst det gäller – hemsida, e-post, domän eller server. Detaljerad beskrivning av problemet med eventuellt felmeddelande.

Exempel på ärenden som ger för lite information där vi behöver veta mer:

Min e-post fungerar inte

Min hemsida fungerar inte

"Min server finns inte

ATT TÄNKA PÅ

Telefon: När du ringer oss är det viktigt du själv är på plats vid en dator så du enklare kan förklara felet på den enhet (dator, läsplatta, mobil m.m.) som du upplever felet på. T.ex. bör du inte köra bil om felet kräver att du kollar i din enhet samtidigt. Observera vi inte kan ge ut känsliga uppgifter över telefon.

E-post: När du kontaktar oss via e-post är det viktigt det kommer från en adress som du använt för att skapa ditt konto hos oss. Skickar du från en okänd e-postadress kan vi inte ge ut någon information om eventuell tjänst.

Vem som kan kontakta oss: Webbyråer, andra webbhotell eller registrarer kan inte kontakta oss åt dig, du som kund måste själv kontakta oss för att få hjälp. Som kund kan du skapa en ny kontakt via kundpanelen och ge olika rättigheter.

FÖLJANDE INGÅR INTE I SUPPORTEN

  • Programmering, vi kodar inte åt dig (kan göras, begär offert).
  • Support på e-postprogram (berätta hur det fungerar, felsöka fel i programmet och liknande)
  • Webbdesign, eller installation av eventuella tjänster (kan göras, begär offert).
    • CMS (WordPress, Joomla, Drupal m.fl.).
    • Plugins till CMS. SEO, sökmotoroptimering.
  • Konsulter som ringer åt kunds räkning och behöver fjärrhjälp.


Hjälpte guiden dig?

mood_bad Nej 2
mood Ja 5
visibility Visningar: 5035