Om du har problem med att skicka e-post från din telefon eller läsplatta (iOS) behöver du kolla om utgående inställningar är rätt. Följ stegen nedan.
Observera stegen nedan kan skilja sig mot just din enhet, beroende på modell och version av operativsystem.
- Öppna Inställningar och tryck på “Konton och lösenord”
- Välj e-postkontot för tjänsten du har hos oss
- Tryck på konto för att komma åt inställningarna
- En bit ner finns “SERVER FÖR UTGÅENDE E-POST"
- Klicka på SMTP och den som går via oss (normalt mail.smartemail.se)
- Tryck på mail.smartemail.se under “PRIMÄR SERVER” (ska vara “På”)
- Skriv in rätt uppgifter. Observera Autentisering ska vara “lösenord”
- När du skrivit in rätt uppgifter, tryck på “Klar” uppe till höger
Testa på nytt att skicka e-post och då bör det fungera. Det kan vara bra att starta om enheten. Är du osäker på ditt lösenord, prova logga in på webbmailen, kommer du in så har du rätt lösenord.
Serverportar med SSL
IMAP: 993
POP: 995
SMTP: 465
Serverportar utan SSL
IMAP: 143
POP: 110
SMTP: 2500